fbpx

Objektiv koji me učinio boljim fotografom: SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art

SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art

Objektiv koji me učinio boljim fotografom: SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art

U svojoj fotografskoj karijeri susreo sam se sa raznim izazovima. Tražio sam svoj žanr, opremu koja mi najbolje odgovara, a o borbama oko obrade fotografija da ne pričam. Na tom putu samorealizacije naposletku sam pohvatao konce onoga što želim da radim, kao i da nađem opremu s kojom to želim da radim. Ipak, svi ti konci ostali su promenjivi. Tehnologija stalno napreduje, trendovi se izmenjuju, i važno je znati da ništa nije konstanta. Da bismo uspeli, stalno se moramo menjati i prilagođavati.

Skakanje u jezero

“Sva tehnika sveta ne može da nadoknadi nesposobnost primećivanja”

Ovaj citat Elliotta Erwitta mi je itekako blizak. Svoj fotografski put sam počeo Canonom. I dok sam gledao brojne kolege koji menjaju sisteme da bi potom radili iste stvari kao i pre, ja za to nisam previše mario… Nisam išao za najnovijim aparatima dok stvarno nešto revolucionarno nije došlo na tržište. Tada bih smatrao da je vreme da se uloži u novi komad opreme. Smatram se praktičnom osobom, pa kupujem novu opremu samo kada mi zaista znači promenu u radu, od olakšanja do poboljšanja.

Dokumentarna fotografija

Isprobao sam jako puno objektiva jer sam znao da prava žižna daljina znači da ću češće naći pravi kadar i rešenje kako ga postići. Kao i većina reportera i onih koji slikaju dokumentarnu fotografiju, 24-70 mm mi je dugo bio osnovni objektiv. S vremenom sam primetio da puno fotografišem u rasponu od 24 do 35 mm. To je uključivalo čak i portrete, jer sam bio veliki obožavalac uključivanja ljudi u njihovo okruženje. Volim se jako približiti ljudima kako bih stvorio taj blizak odnos koji je kasnije itekako vidljiv na fotografijama.

SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art: kako me učinio boljim fotografom

Portretna fotografijaOdluka je pala: odlučio sam uložiti u poprilično velik i težak objektiv koji proizvodi SIGMA, i to u mom najdražem žižnom rasponu. Blenda F2 me jako privlačila, bez obzira na to što su mnogi fotografi govorili da razlika između F2.8 i F2 nije tolika. Danas, nakon nekoliko godina korišćenja ovog objektiva, mogu reći da je to komad opreme koji me je učinio boljim fotografom. Do kupovine ove Sigme, nisam to mogao reći ni za koji drugi objektiv. Bokeh koji ima ovaj objektiv na žižnoj daljini od 24 mm je predivan, kao i boje. Oštrina može da se meri sa bilo kojim prime objektivom. Pri prelasku sa 24-70 mm na njega, fotografije su mi bile preoštre, no brzo sam se navikao na taj luksuz.

SIGMA 24-35mm F2 DG HSM ArtČuo sam jako mnogo pohvala na zaštitu od kiše, prašine i drugih vremenskih uslova kod SIGMA objektiva. To sam temeljno testirao kad sam uzeo SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art na mali otok Socotra u Indijskom okeanu koji pripada Jemenu. Tamo sam u soli i pesku, koji je ulazio u najmanje pore svega što možete zamisliti, odradio jednu od svojih najdražih serija fotografije. Nakon ovog putovanja, SIGMA je sa mnom prošla gotovo celi rog Afrike i postala razlog zašto za nju imam samo hvalospeve.

Kakvi god uslovi bili, objektiv nije zakazao. Jedini ko bi zakazao sam bio ja. Često sam previše obožavao taj njegov plitki bokeh i pokušavao izvesti neizvedivo. Fotografi za putovanja često preporučuju 24-105 mm zbog velikog raspona. Smatram da je za profesionalce najvažnije uzeti ono što odgovara njegovim potrebama i s čime se najlakše izražavaju. Ako se nalazite u kategoriji onih koji vole slikati od 24 do 35 mm, morate imati ovaj objektiv.

Pejzažna fotografijaPogodan za astrofotografiju, ali i portrete

Kad se suočite sa slabijim izvorom svetla, posebno na putovanjima gde želite pokazati noćni život, gradsku atmosferu ili sela, ovaj objektiv će vrhunski odraditi posao. A ako nekad odlutate i u astrofotografiju kao ja, te se nađete na mestu sa minimalnim svetlosnim zagađenjem, i tu ćete ostati oduševljeni.

AstrofotografijaDruga velika prednost ovog objektiva je mogućnost slikanja portreta, gde širinom možete da pokažete ambijent u kome vaši subjekti borave. Svetli otvor blende od F2 ih izoluje dovoljno da dobijete taj neki poseban look koji nećete videti na puno fotografija.

Pejzažna fotografija i SIGMA 24-35mm F2 DG HSM ArtČak i sada, kada se tržište prebacuje na mirrorless, SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art sa adapterom funkcioniše odlično za fotografske zadatke. Ja sam ga koristio na Sony A7S lll sa SIGMA adapterom koji omogućuje da se objektivi za Canon koriste na Sony E-mountu. Autofokus objektiva je radio jako brzo. Jedini problem je jačina zvuka za video zadatke, ako snimate ton. Iako ga ne bih preporučio za video, za fotografiju apsolutno bih. Posebno jer sumnjam da će ga SIGMA proizvesti za mirrorless fotoaparate. S dolaskom novih tehnologija, ovaj dark horse među objektivima bi lako mogao otići u zaborav.

Autor: Robert Pljuščec

*Stavovi i komentari izrečeni u ovom osvrtu su autorovi i ne odražavaju nužno stajališta SIGMA korporacije ili Solus d.o.o., ovlašćenog distributera.

Snimak sa odmora

Share this post